Förbränning vid aktiviteter

Tänkte insperera er alla med lite information om hur mycket kalorier ni faktiskt bränner när ni gör olika aktiviteter.
Förbränningen går aldrig att få helt korrekt då olika personer har olika förutsättningar.
Jag har i dessa exempel räknat på att du väger 85kg.

Löpning 60min = 715 kcal
Spinning 60min = 715 kcal
Cykling 60min = 655 kcal
Simning 60min = 595 kcal
Gräsklippning 60min = 535 kcal
Gång 60min = 475 kcal
Sex 60min = 475 kcal

Om du inte har tid med 60minuter ta den tid du har, du kommer märka skillnaden.
Du hittar hela lista här

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

